27 januari

Den 27 januari är det FÖRINTELSENS MINNESDAG.

På många orter i landet görs det nåt runtomkring det,här hos oss är det fackeltåg och sedan en föreläsning av en man som satt i koncentrationsläger.
Jätte intressant,jag ska gå dit och lyssna,tänkte jag.
Jag och en kompis,Helen var och besökte Auswitch och Auswitch-Birkenau...det var en hemsk upplevelse.
Människors ondska,utstuderad ondska.....
Hoppas att det aldrig mer kommer att hända,så jag tycker att ni på nåt sätt ska försöka att engagera er i nåt den dagen,om inget annat,så kan man tända ett ljus och tänka på vad som har hänt...
För detta vill väl inte vi vara med om igenimage293,
massiv utrotning av människor!!!

Man kan läsa mer om detta på
http://www.levandehistoria.se/27januari .

image295
/Anette

Kommentarer
Postat av: Cissi

Jag har aldrig varit där, men alltid velat åka... Blir väl någon gång i framtiden får jag hoppas. Kanske smart att ta med barnen också så att de också får se "fasan". Uach och fy, bara att titta på gamla bilder därifrån får det att rysa i mig!

2008-01-15 @ 19:11:33
URL: http://www.cissistankar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0