Annandagen=rea...men även 3 år efter tsnunamin

Hej Alla vänner....

Tillbaka igen.

Idag har vi varit i Nyköping och trängts(jaja,så farligt var det inte),Gina Tricot var nog värst....fyndade till mig ett par jeans,en tshirt och en rosa luvjacka....kul!!
Köpte även en skiddress(fast vi åker inte skidor)på intersport,micke köpte en oxå.
Så nu är det bara att vänta på att det ska bli kallt och snöigt,så vi kan använda våra dressar.









Tänk,för 3 år sen så satt vi alla framför tv`n och var helt chockade av det vi såg.
Så oerhört hemsk....hittade den ihopklippta snutt,sitter med kalla kårar utmed ryggen och tårar i ögonen och tackar nån för att vi inte var där eller nån annan  man kände....
När man hör paniken  i deras röster....usch!!
Tänk att folk trodde de åkte till paradiset och så hände nåt sånt här....
Innan detta hände så hade jag inte en aning om vad en tsunami var....

Jag kommer ihåg alla dessa listor med namn och id bilder på liken...som dök upp på internet.
Jag satt på kvällarna och kollade igenom dessa bilder,tror att på nåt sätt att förstå vad som hade hänt...drömde hemska mardrömmar,men för mig var det just bara mardrömmar,tänk på de som var där nere och letade efter sina anhöriga.

image217
image218Läste denna bok som Pigge som miste hela sin familj,om ni inte har läst den så gör det!!
Läsvärd,men hemsk.....framförallt hur han blev behandlad av svenska myndigheter.....

Ge dina nära och kära en tanke eller en extra kram en kväll som denna.
image219
/Anette

Kommentarer
Postat av: AnnaSv

Det är så oerhört tragiskt... Det gör ont att bara tänka på det. =(

Kram,
AnnaSv

2007-12-27 @ 11:24:26
URL: http://annasv.blogg.se
Postat av: Anna W

ja jag skänker petra, jessicas syster min tanke....
hon fick inte uppleva sin underbara systerson...

2007-12-27 @ 18:15:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0