Tillbaka.......tjohoo!!!

Hejsan.....

Men alltså,jag höll ju nästan på att bli tokig....inget internet på flera dar.
Har verkligen försökt att inte tjata alltför mycket på M....(undrar vad han tycker;)??)

Tack för snälla små kommentarer....kul att när man äntligen kommer hit igen,så är man lite saknad iallafall...haha.

Nu har jag ju jättemycket att blogga om,så detta blir nog långt...hoppas att ni orkar läsa allt,sparar nåt smaskigt till slutet,så att ni inte ger upp.....;)

Ifredags så var jag och några jobbar kompisar på kurs i sthlm....
Scandic i Sollentuna.
Vi pratade mycket om det här med tystandsplikt och arbetsmiljö när man jobbar som personlig assistent..
Att alltid hålla tystnadsplikten gentemot våra brukare är inte alltid så himla lätt...
och i våran arbetsituation/arbetsmiljö så ska vi tänka...är det farligt eller förbjudet?
Om det inte är det så ska vi ställa upp/stå ut med det...
Tuffar arbetsregler,måste jag säga!!
image150
Iden här vackra matsalen fick vi äta lunch,mat är viktigt för  mig!!
Eller hur PAPPA....mat var 3-e timme,då klarar vi oss...annars blir vi lätt ofokuserade!!Haha...
Efter kursen så sprang vi på stan...jag har letat jättelänge efter en svart ull jacka/kappa och inte hittat nån här i stan,det har varit så utplockat!!
Men på Vero Moda hittade jag en jättefin...så jag slog till och köpte den.Jättenöjd.

Innan tåget skulle gå hem igen så satte sig jag och Ingalena i baren på centralstationen...

Så Ingalena och jag satt där och pratade och tittade på folk...kul!!
Sånt skulle man göra oftare.


image65
I fredags så var det ju 3 kvar....Amanda,Andreas och Marie.
När Amanda sjöng "Halleluja"låten så hände nåt....egentligen så gillar jag inte henne,men när hon sjöng den så blev jag så himla berörd och rörd,så jag satt där och grinade...
Här kommer klippet igen...lyssna och njut
När Marie hade gått till final och det sod mellan Amanda och Andreas,då var jag så lite smånervös!!

På fredag...på finalen,då blir det spännanade.
Vem tror ni vinner??

På söndagen så adventsstökade jag lite...
så från att det såg ut så här....
image153
Till så här....
image154
Hmmm,väldigt nöjd blev jag!!

Härom dagen så fick jag hjälp i köket av "lillkocken"
Och resultatet blev detta.....Nybakade frallor till maten,smaskigt!!
Tack,Anton.

Nu till slutklämmen......

image155
Så här känner jag mig.....igen.....fast glade...för INTERNET funkar igen!!
Ha det bra....
Snörvliga hälsningar.
/Anette

Kommentarer
Postat av: Fia

Kul att ni fått tillbaka internet:) Så du kan börja blogga igen:D Och läsa andras bloggar.
Fint det blev med julpyntet. Vi har också pyntat en del. Råttorna fick lite julmys de med (som om de bryr sig) HAHA!
Duktig Anton är som hjälper till med bak mm. VAd önskar han sig i julklapp???Johanna har jag redan frågat och er har vi lite ideer till ang julklapp:D

Ha en fortsatt trevlig kväll o hälsa familjen!!
KRam Fia

2007-12-05 @ 20:30:29
URL: http://dagarmedfia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0